
BASF A/S
Marketingstrategi, hjemmeside, SEO, Google Ads, Social Media-annoncer & teknisk support
Verdens største kemiproducent
BASF A/S er det danske datterselskab af BASF SE, verdens største kemiproducent med hovedsæde i Ludwigshafen, Tyskland. BASF A/S har opereret i Danmark siden 1965 og fungerer som en vigtig partner for landbrugsindustrien, hvor de leverer et bredt udvalg af kemikalier.
Sådan hjalp vores marketingspecialister BASF med at nå deres KPI’er
BASF havde brug for ekspertise på højt niveau til at udvikle og administrere komplekse webstrukturer, øge antallet af brugertilmeldinger og skabe større synlighed for deres produkter samt YouTube-serien Follow a Farmer. Gennem strategisk brug af Google Ads, SEO, sociale annoncer og målrettede markedsføringstiltag var målet at engagere landbrugssamfundet og sikre, at BASF’s indhold, fra praktiske råd til produktløsninger, nåede ud til en relevant målgruppe.

Opgaven
Et behov for ekstern marketingviden
BASF havde brug for hjælp til webudvikling og vedligeholdelse samt strategisk rådgivning om Google Ads for at øge trafik og synlighed. Uptur.dk leverer løbende strategisk rådgivning, professionel sparring og kontinuerlig optimering.
De leverede services omfatter:
- Strategisk vejledning
- Hjemmeside udvikling og vedligeholdelse
- SEO
- Paid social media
- Social media management
- Google Ads; Search, Display, PMax, Video
Resultatet er et dynamisk, sammenhængende partnerskab med fokus på innovation, effektivitet og langsigtet værdi.
Udvalgte resultater
Her er et udvalg af resultater vi har opnået i samarbejde med BASF
-
Udvikling og vedligeholdelse af 4 hjemmesider
Vi har oprettet kampagnesider og produktsider, samt udviklet sign-up flows og udgivet engagerende indhold.
-
Vi har hjulpet BASF nordics med at opnå den højeste vækstrate i webtrafik på tværs af BASF globalt
Siden starten af vores samarbejde er trafikken til BASF Nordics’ hjemmesider vokset mere eksponentielt end i andre regioner.
-
Implementering af datadrevet beslutningstagning
Vi har introduceret en samlet tilgang til tagging og tracking af alle marketingaktiviteter, både digitale og print, for bedre indsigt og vigtig læring.
-
Implementering af en samlet datastruktur
Vi har introduceret en managementstruktur for både indhold og mediehåndtering med det formål at gøre det nemmere at eksekvere multinationale og multi-brand kampagner gennem automatiserede medieplaner.
Hjemmeside udvikling
Hjemmesiden i centrum af kunderejsen
Vores services omfatter udvikling af regionsspecifikke hjemmesider, skræddersyet til lokale sprog, brugerbehov og compliance. Vi strukturerer indhold med fokus på kunderejsen – fra awareness til konvertering – ved hjælp af værktøjer som gated downloads, nyhedsbreve, surveys og kontaktformularer for at generere kvalitative leads.
Google Ads PPC
Kvalitetstrafik fra Google
BASF Nordics genererer nu kvalificeret trafik fra Google ved hjælp af en kombination af søgeannoncer, displayannoncer og Performance Max-kampagner. Denne integrerede tilgang skaber både bred rækkevidde og præcis målretning og engagerer brugere med høj købsintention gennem hele kunderejsen.
Social Media Management
Vidensdeling og inspiration blandt landmænd
Vi hjælper med at administrere BASFs Facebook- og Instagram-sider og publicerer regelmæssigt indhold for at engagere landbrugssektoren. Gennem inspirerende indhold deler vi opdateringer fra marken, tilbyder agronomisk vejledning og skaber opmærksomhed om events samt produktlanceringer."