Kollektion: Tracking & Kundedata

Vil du have fuldt overblik over din online performance og spare en masse penge?

Med korrekt opsætning af sporingspixel og serverside tracking kan du sikre dig indsamling af data, som betyder noget, og bruge denne data til at træffe smartere beslutninger.

Vi sørger for en problemfri opsætning af sporingspixel, hændelsestags og serversidesporing, så du kan indsamle præcise og værdifulde data fra alle nøglepunkter i din kunderejse.

Tracking Data & Insights

Fordele

Forbedr din datanøjagtighed og kundeindsigt

Få et skarpere og mere præcist billede af dine kunders adfærd med vores avancerede sporingsløsninger. Ved at installere sporingspixel og bruge server-side sporing, kan du få indsigt i vigtige handlinger som klik, visninger og konverteringer, så du kan optimere din markedsføring.

Med server-side sporing får du fuld kontrol over dine data, hvilket gør det muligt at skabe personlige annoncer og træffe smartere beslutninger, samtidig med at du opretholder fuld overensstemmelse med persondatareglerne. Dette giver dig mulighed for at målrette dine annoncer mere effektivt og forbedre din ROI.

SELV-TEST: 10 spørgsmål du bør stille din tracking ekspert

3 gode grunde til at bruge tracking

  • 1. Forbedr dit investeringsafkast

    Tracking viser, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Når du ved, hvilke kanaler der skaber resultater, kan du bruge budgettet smartere og undgå at spilde penge på det, der ikke performer.

  • 2. Få en bedre forståelse for dine målgrupper

    Data viser, hvem dine kunder er, hvordan de opfører sig, hvad de engagerer sig i, og hvornår. Det hjælper med at muliggøre mere personlige budskaber, og en bedre kundeoplevelse.

  • 3. Tag bedre, og hurtigere beslutninger

    Data i realtid gør det muligt hurtigt at spotte trends eller problemer, så du kan være agil, konkurrencedygtig og træffe velinformerede beslutninger i stedet for at gætte.

Tracking services og priser

  • 1. Indledende konsultation

    Start med en konsultation med vores Google tracking-specialister, der tager sig tid til at evaluere dine KPI'er og nuværende opsætning for at skræddersy en strategi, der matcher dine mål og forretningsbehov.

  • 2. Hvad skal trackes?

    Vi hjælper dig med at identificere de vigtigste data for din virksomhed og leverer skræddersyede løsninger, der optimerer din tracking. Med præcise pixelinstallationer og tagimplementeringer får du værdifuld indsigt.

  • 3. Implementering af tracking

    Vi installerer alle de nødvendige pixels og tags på tværs af dine platforme, hvilket sikrer problemfri sporing. Vi implementerer også sporing på serversiden for mere nøjagtig dataindsamling.

  • Woman working at office desk

    4. Performance tjek

    Vi gennemgår alle tracking-installationer grundigt for at sikre, at alt fungerer problemfrit, og at din virksomhed indsamler de rette data til præcist at spore og måle KPI’er.

Selvevaluering for dig eller dit marketing bureau

Tracking tjekliste: 10 spørgsmål, du bør stille din tracking specialist

Hvad indebærer marketing-tracking helt præcist?

Marketing-tracking indsamler data om, hvordan dine kunder interagerer med din markedsføring – såsom annoncer, e-mails og websites – så du kan se, hvad der virker, og hvad der ikke gør.

Hvilke data kan jeg tracke?

Man kan for eksempel tracke klik på annoncer, besøg på din hjemmeside, køb, åbning af e-mails, formularbesvarelser, telefonopkald og endda hvor længe en potentiel kunder bruger på din hjemmeside. Vi identificerer de vigtigste "key events" / hændelser for netop din virksomhed og opsætter skræddersyet konverteringssporing.

Hvilke værktøjer bruger vi til tracking?

Almindelige værktøjer omfatter Google Analytics, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag, Google Tag Manager mm. Når vi har afklaret, hvilke platforme og kanaler der skal spores, ved vi, hvilke værktøjer vi skal bruge.

Hvad er et pixel eller tag?

Et 'pixel' eller 'tag' er et lille stykke kode, der placeres på din hjemmeside eller i dine e-mails. Det sender information tilbage, når nogen interagerer med dit indhold. Hvis kunden har accepteret cookies, kan vi se, hvordan denne kunde har interageret med din markedsføring.

Hvordan ved I, hvilken annonce der førte til et salg?

Attributionsmodeller forbinder de forskellige touchpoints i kunderejsen – for eksempel ved at give kredit til det første klik, det sidste klik eller en kombination af alle kontaktpunkter. En kunde kan for eksempel have set din annonce på sociale medier og syntes om den, for senere at google og købe dit produkt via din hjemmeside. Med tracking kan vi tydeligt se, at annoncen på sociale medier har påvirket kundens beslutning.

Er tracking lovligt?

Ja, hvis det gøres korrekt. Virksomheder skal overholde privatlivslovgivning som GDPR i Europa. Det er ekstremt vigtigt at bruge cookiebannere, anonymisere data, hvor det er nødvendigt, og sikre, at alle trackingværktøjer er konfigureret i overensstemmelse med lovgivningen.

Skal vi være bekymrede for GDPR og tracking?

Indeholder dit websted et GDPR-cookiebanner og en privatlivspolitik, herunder et afsnit, der tydeligt forklarer din brug af Google Ads, hvordan data indsamles, bruges og deles med tredjeparter som Google? I så fald, burde det ikke være et problem.

Dobbelttjek at dit cookiebanner virker for at sikre dig, at du overholder EU-lovgivningen, før vores Google Ads Managers eller Meta specialister begynder at lave kampagner for dig.

Har du brug for hjælp til GDPR-cookiebannere og din privatlivspolitik?

Kan tracking hjælpe mig med at finde ud af, hvilken platform eller annonce der virker bedst?

Kort sagt: ja. Tracking kan hjælpe med at sammenligne performance på tværs af Facebook, Google, e-mail osv. Måske viser det sig, at Instagram-annoncer genererer flere salg end Google Ads for netop din virksomhed. Så kan vi justere budgettet og øge omsætningen, så du opnår en bedre ROAS.

Kan du også tracke mine konkurrenter?

Vi kan ikke se deres præcise data, men vi kan bruge værktøjer til at estimere deres trafik, annoncestrategi og SEO-resultater.