
Follow a Farmer
Marketingstrategi, hjemmeside, SEO, Google Ads, social media annoncer & teknisk support
Hvad er Follow a Farmer?
Den mest sete landbrugs-serie i Norden
Gennem en strategisk kombination af best-practice kanaladministration og YouTube-annoncer er Follow a Farmer hurtigt blevet den mest populære YouTube-kanal blandt landmænd i Norden. Med autentisk fortælling og regional relevans er kanalen blevet til et sted hvor moderne landmænd søger inspiration og viden.
Marketing-specialister bag FaF’s succes
BASF havde som mål at gennemføre en multinational kampagne, der skulle forbinde landmænd på tværs af Norden. Men for at realisere en så ambitiøs vision – på tværs af sprog og produktionsteams – krævede det mere end blot interne ressourcer. BASF havde brug for ekstra støtte til at sikre en problemfri digital eksekvering og promovering på tværs af alle markeder.

Opgaven
Problemfri eksekvering af en multinational videoseriekampagne
Services leveret af Uptur.dk inkluderer:
- Strategisk rådgivning
- Kampagnesider
- Paid social ads
- Google Ads: YouTube, Display & PMax
Resultatet er et dynamisk, sammenhængende partnerskab med fokus på promovering af UGC-indhold, diskret markedsføring og brancheindflydelse.
Udvalgte resultater
Her er et udvalg af nogle af de imponerende resultater, vi har opnået
-
3 flotte kampagnesider some samler seerne
Udvikling af tilmeldingsflows for at øge BASF’s loyalitetsbase og e-mailmodtagerantal, samtidig med at brugeroplevelsen forbedres.
-
Den mest sete landbrugs-YouTube-serie i Norden
Best practice kanaladministration og effektive YouTube-annoncer på Google har hurtigt etableret FaF som den førende landbrugskanal i Norden.
-
+15.000 abonnenter på mindre end 2 år
Skaber fællesskab og loyale seere af kanalens indhold – essentielt for vækst og fortsat engagement.
-
Den mest sete playliste på YouTube på hele BASF’s internationale kanal
Follow a Farmer-playlisten præsterede ikke bare godt – den overgik alle andre playlister på BASF’s internationale YouTube-kanal, som har over 72.000 abonnenter.
-
300% årlig vækstrate i visninger de sidste 3 år
Ved løbende optimering af publicerings-timing, udnytning af SEO-best practices og finjustering af YouTube-annoncerne, udvidede kampagnen hurtigt sin rækkevidde og engagement.
Hjemmeside udvikling
Unikke kampagnesider
Kampagnesiderne fungerer som hjemmet for Follow a Farmer på BASF’s hjemmeside – en central platform, der bringer historierne om nordiske landmænd til live, samtidig med at den viser, hvordan BASF’s landbrugsløsninger understøtter deres daglige arbejde.
Social Media Management
Inspiration og engagement blandt landmænd
Vi har hjulpet med at lancere BASF Nordics’ Instagram-profil og publicerer løbende visuelt tiltalende indhold for at engagere landbrugssamfundet. Gennem fængende indhold skaber vi opmærksomhed omkring nye Follow a Farmer-episoder, events og produktlanceringer, samtidig med at vi deler værdifuld rådgivning fra agronomer.
YouTube Ads
Lancering af en multisproget YouTube kanal
Med over 50 videoproduktioner årligt er det essentielt, at videoerne bliver set, delt og værdsat i landbrugssamfundet. Serien er skabt til at inspirere og uddanne gennem peer-to-peer indsigter om, hvordan man forbedrer udbyttet – og vi sørger for, at disse videoer når ud til landmænd overalt.